torsdag 20 september 2012

Krokodil varning

Då var man hemma och sjuk igen... Jag fattar inte, samma varje år, några veckor efter barnens skolstart så blir jag typ allergisk mot dem. Ett par dagar efter de har åkt till sin mor blir jag som oftast förkyld och febrig.. Det är ungefär som att vara fisk och vara H2O intolerant!
Howah Nej slut syftat.

Den extra tiden som man har fått de sömnlösa nätterna (på grund av hosta) har man kunnat fundera ut olika saker man skulle kunna göra hemma. då det är käpp omöjligt att orka sig ut i friskaluften och fiska lite. Jag bestämde mig för var att inhandla lite nya gäddbeten som man skulle behöva ha i de kommande tävlingarna.

Må jag vara frisk till dess ialla fall....Amen.


Gäddgodis och terapi
Så när man i alla fall var in till Avesta för att fylla på med de tynande hostmedicinerna och värktabletterna, så passade jag på att fynda lite. Några gäddspinnare och ett par McMio, även jiggar och glitter skirts, bindtråd och sådant... allt i höstens innefärger.





Skirt pimpad Curly Tail
Och vad är tanken med alla Skirts? jo jag tänkte så att man kanske skulle kunna pimpa sina gammla jiggar så att de även pulserar lite i vattnet när man kör med "stop and go" tekniken. Slet snabbt ur dem ur förpackningen och tog en nypa av intressanta färger och satt fast de med ett buntband och resultatet blev detta.





och så dit med den viktiga extra kroken.

                                                  Sedan ner till älvkanten för att testa denna för att se hur den går i vattnet och betyget blir en tydlig och klar etta...

Fan va kass den blev,inte alls som jag velade alls utan ser ut som man har fått vass på betet och skiten (skirtsen) vill varesig pulserar eller rör sig. Det är väl bara att klippa buntbandet och göra om.
längre skirts och mycket mera av den, även fylla på med lite Craft Fur, för volym och längd med färgen Florescent Yellow, eller pippi gul som den heter på svenska. Måste även byta jigg skalle så att kreationen blir mera svävande i stället för att dyka så snabbt. jag kommer återkomma till detta projekt.

Och under tiden så måste ni se få se del 2/2 i NYTTFISKE´s tävling special
Krokodil varning på denna! så för er som är känsliga betesfiskar bör avrådas en titt på denna och för er alla andra... Håll till godo!
 
 
Skitf....örkylning!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar