torsdag 15 mars 2012

Förberedelser!

En grej som är skriven i flygbladet som är lite missvisande är att det står Hoglandssjön... Det borde stå sjön vid Hogland dvs Holsjön, för Hoglandssjön finns det ingen sjö som heter i Sverige... Lokalbefolkningen fattar nog vart de ska men vi som har Ca: 25 mil att trycka vill vara säkra på vart vi ska åka. Men efter några telefonsamtal och sms:ande så har vi kommit fram till att sjön heter Holsjön och inget annat.

Bussen har hittat hit!

Den tog turen Gävle-Falun-Borlänge-Avesta och jag som trodde Gävle-Falun-Avesta.
Jaja jag missade anglingen nu i morse då jag inte hade de nya WBY-ställen vilket var synd då Ida (min dotter) fyller år i dag och hon velade ut och angla.. och jag velade inviga WBY-ställen. Men det får gå ändå.

Just i skrivande stund håller jag på att göra i ordning kunten så att den är startklar när jag ska ha den på lördag. Sedan är det ju resten som ska fixas, mitt problem med motorborr (som jag skrev om tidigare) jag får tacka Snickarn för det! , mat, ved, sovsäck, pilsner, tandborste, kaffebryggare osv allt ska packas i ordning och färdigställas så det bara är att slänga in det i minibussen.

Tre lag från AVESTA

Vi kommer att vara tre lag som åker från Avesta, vi har hyrt minibuss och en stuga i Ilsbo. Tanken är att vi ska komma i väg runt 16.00 i morgon och ta och grilla lite när vi kommer fram till stugan, en kanske två pilsner till maten. Jag kan garantera att det blir en hel del fiskehistorier framför öppna spisen.  ;)

Info låmad från yr.no ,hitta.se och månfas 3.3 + egna ideer
Sedan var det det där med förberedelser vid en ny sjö.. Jag har ingen aning hur djup eller vart djupbranter och så går utan får bara använda mig av den informationen som går att få tag på via kartor. Här är en karta som jag lånat från hitta.se och lagt in väder prognosen från yr.no. Jag markerade även upp de platser som jag kommer att vara "heta" Man får bara hoppas att man drar rätt ruta när rutorna lottas ut! Det jag vet är att isen är hela 75cm tjock! Det kommer att kännas på i armarna när man har borrat ut sina 12 don...

Jag kommer att uppdatera denna dags skrivande så snart jag kan... Just nu måste jag ordna för Kalas! Ida fyller 7 år i dag! Grattis!... Hhmm...

... Hon kanske önskar sig fiskesaker nästa år ;)


...Ja då har kalaset gått förbi och förberedelserna tagit vid på riktigt... Vi hade lite problem med flytoverallen till Lasse då han hade längre armar än overallen, två sätt att fixa det, korta av armarna eller försöka hitta en annan overall...  Det är ett problem vi får lösa i morgon.
Har nu suttit och förberett varenda angel don nu, ställt in vippan som jag vill ha det och vässat krokarna, otroligt vad slöa krokarna är när de kommer från frabik. Tyvärr går den mesta tiden till att få allt att fungera så som mat, resa och boende. vara på rätt ställen och gärna i tid. Vi har även lagt någon timme på att hitta en gammal resultat lista från tidigare års tävlingar och en djupkarta över sjön Holen (konstigt att det heter över, när det är informationen under jag vill ha =) ) men båda utan vettigt resultat.  Nej nu sängen för att samla på mig några timmars sömn...
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar