måndag 12 mars 2012

Aj aj aj... Fiskbiten

Ja ha var ute i dag igen! (Söndag) Nu har jag blivit fiskbiten. Hatar när man nördar ner sig, men man måste ju passa på medans isarna ligger. Team Andreas ringde mig i går och undrade om jag var intresserad att hänga med på Angeltävling på Hoglandssjön den 17 Mars. Hyra stuga från fredag till lördag och sitta vid spisen och snacka lite på fredagskvällen...

Kl var 7.30 och alla ställ var inte ute ännu!
Vi bestämde oss för att vi skulle träffas för att snacka om nästa helg. Det slutade med att vi redan på Söndags morgon träffades på en lokal sjö för att snacka igenom kommande helgs angeltävling ...

och fick ett riktigt kalas fiske! Innan vi hade fått ut våra ställ så hade vi lyckats fått upp mer gädda än vad vi fick totalt på Nävden i går. Om jag inte miss minner mig så fick vi totalt 22 gäddor under morgon och förmiddagstimmarna som vi var där...
103 cm gädda på wby´s don "Vindfälledödarn"
Grattis Rickard!
En polare till Andreas kom ut och hälsade på ute på isen...
Rickard som han heter är ingen vinterfiskare men han passade på att ta sin första isgädda denna dag, Grattis! Andreas hade köpt på sig nya angeldon för säsongen som han visade upp! de hade förutom WM-Mekanismen som laddades med ollonskott en mycket bra lina som inte sög i sig en massa vatten, vilket gör att spolen inte fryserihop men det bästa med donen som jag tyckte var den så kallade "Vindfälledödarn" en liten smart lösning som gjorde att det inte blev några vindflagg, inga alls faktiskt och där vi satt så blåste det en del kastvindar så trädena på land bugade sig djupt. Allt efter att morgon blev förmiddag så vände vinden ca 90 grader, men nej inte ett vindflagg ändå. Jag däremot fick krångla och springa på flera vindflagg fick faktiskt även springa efter min angelskylla med som blåste i väg i vinden...

När jag väl kom hem så ringde jag direkt till Bengt westby på WBY-Fiske och beställde 12 don... så från och med nu har Team Risk för fisk anslutit sig till de som vet vad de vill ha med sig ut på isen...
En bekymmerfri och skön Angeldag utan krångel! med Risk För FISK!!!

Skitfiske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar