onsdag 14 mars 2012

Nolla!

Nolla!

Jahaja första turen i år utan att kunna visa upp någon fet gädda, men någon gång inträffar det och det var i dag. Känns lite sisådär måste jag medge då jag har tävlingen nu på lördag.
Men hellre en nolla nu än på tävlingen nu på lördag ioförsig...

(Det är nu man ska komma med ursäkterna så jag får väl dikta upp några  ;)

- Jag hade dottern med sig och hon var sjuk.... nja känns fel att skylla på henne.
- Jag hade solen i ögonen så jag såg inte flagget i tid... kan funka, kan funka
- Månfasen var Käpprätt fel!... Sant om man nu ska tro på det.
- Jag missade flagget på grund av att det var ingen knall, när det skulle varit det... sant, men jag skulle kanske varit med bättre.
- Kass fiskare... Vägrar erkänna det!
- Otur?!... Tror inte på otur i fiske, mer på erfarenhet och kunskap.
- Dåliga don... Där har vi det!)

Host host hurkel...

...Det hade gått så mycket bättre om jag hade riktiga grejer med mig ut i dag, när man har barn med sig och huvudet under armen, så behöver man ha en bra nappindikatorer så man inte missar några flagg, utan hinner på flaggen innan gäddan spottar!

Vilket får mig att tänka på min beställning som jag la i söndags! Har de kommit? Klickar mig snabbt ut på bussgods sida och  kollar!

Aaaa nästan de är på väg... borde vara på busstationen i Avesta före fyra, jag måste hinna dit till dess.

Man kanske i så fall ut och testa dem ;) vill ju inte komma med oinvigd utrustning till tävlingen, jag får göra några samtal till polarna efter fyra utifall angeldonen har kommit...

ÅÅÅååå det spritter redan i kroppen JAG VILL UT!

Skitfiske...

2 kommentarer:

  1. Tjo.. lyckan vänder säkerligen. :) Men har inte dotra vattkoppor? /Carola

    SvaraRadera
  2. Jo Det stämmer. Ida har vattenkoppor i avslutningsfasen men så länge som det inte kommer ut flera på isen som hon kan smitta eller om hon får feber och huvudvärk så är det okej att vara ute, nu blev det en kort vända ändå då vi kom ut så sent. Det gick kalas bra!

    SvaraRadera